Marrakesh 2014 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Marrakesh 2014 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Marrakesh 2014

Door: JP

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

01 Juli 2014 | Marokko, Marrakesh

Marrakesh:

4 Dagen hebben wij genoten van hitte, cultuur, zon en een lekker zwembad.
Jp (Ik) Vind alles boven 25C sauna dus je kunt je misschien voorstellen dat ik bij 45C al aan het koken was. Al met al waren deze dagen relaxed in het hotel maar vooral heet buiten in de zon! Erg fijn dat we airco en een koelkast op de kamer hadden maar dat verwacht je ook bij een **** hotel toch :)

Buiten het hotel richting de Medina (Markt) en paleizen van Marrakesh komen wij veel armoede tegen. Erg triest om te zien dat ook kinderen al van jongs af aan moeten werken en gefocust zijn op toeristen. De stad is hier ook volledig afhankelijk van. Zo hebben wij bijvoorbeeld veel kinderen zien bedelen voor geld of eten/drinken. Ook mensen die willen helpen en in eerste instantie aardig lijken hebben het gemunt op je portemonnee. In de drukte voelden wij ons ook niet prettig en er werd van alle kanten op ons geaast. Darifa werd bijvoorbeeld bij haar arm gegrepen door een vrouw en voor ze het door had was ze bezig een henna tattoe te zetten. Waar ze het lef vandaan hield, ik weet het niet maar ik trok haar arm los en zei dat ze moest ophouden. Later die avond was het bijna weer raak toen een brutale man bijna zijn smerige slang om mijn nek gooide om hierna geld te vragen voor een foto. Alles voor het geld. Helaas hadden paarden het ook te lijden. Deze stonden de hele dag in de felle zon te branden in hun eigen poep en plas. Zei vertoonden erg veel stress en hadden moeite met rechtop staan. Uitgehongerd en graatmager moeten deze beestjes werken totdat ze er bij neervallen. Het probleem in deze stadt is de bevolkingsdichtheid en educatie. Ook toeristen spelen een rol in deze bizarre samenleving. Juist door bijvoorbeeld een ritje op de koets te maken blijven deze mensen dit soort werk aanmoedigen. Stap dus nooit zomaar op een kameel/ezel/paard zonder hier bij stil te staan!
Voor de rest is het in deze stad veel afdingen, letten op je spullen en niet in de val lopen! Er zijn veel oplichters. Niet voor niets staat Marrakesh in et programma Sqam city!

Om maar even terug te komen op het leukere gedeelte.
Wij hebben bij Pizzahut (Jaja die bestaat in Marokko!) een 3 persoons grote pizza gegeten en lekkere ijsjes gehaald.
Ook zijn mensen in de rijkere gebieden erg behulpzaam en vriendelijk.
Service in het hotel was prima en het zwemmen was heel lekker!

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Marokko 2014

Marrakesh:

4 Dagen hebben wij genoten van hitte, cultuur, zon en een lekker zwembad.

Om maar even terug te komen op het leukere gedeelte.
Ook zijn mensen in de rijkere gebieden erg behulpzaam en vriendelijk.
Service in het hotel was prima en het zwemmen was heel lekker!