Dag 13-19 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 13-19 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 13-19

Door: Jan-Peter

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

21 Juli 2014 | Japan, Tokio

Deze week hebben wij 4 dagen in Tokyo gezeten, 1 dag in Mountain Fuji en 2 dagen Kyoto/Osaka Airport.

Tokyo is druk, heel druk! Aangekomen op het vliegveld was het zoeken naar ons hotel. Bijna alles was in het Japans aangegeven en weinig mensen spraken 'verstaanbaar' Engels. We waren rond 11:00 geland maar kwamen pas rond 15:00 aan bij ons hotel. De reservering die Darifa had gemaakt werd niet beantwoord en het was via plaatjes en google maps zoeken naar het verblijf. Erg vervelende situatie maar na 3 uur gezeten hebben voor het hotel is het dus toch gelukt om binnen te komen de eerste dag en die avond konden we "fijn" slapen op een 80cm breed bed.

Verder zijn wij in Tokyo naar de bekende sights geweest en hebben wij geprobeerd de cultuur een beetje te begrijpen.
We hebben een dag langs Mountain Fuji gelopen of althans, dat was de bedoeling. Helaas was het die dag erg mistig en bewolkt waardoor we de vulkaan niet konden zien. In plaats daarvan besloten we langs het grootste meer te lopen van Kawachiko met uitzicht op de vulkaan (Werd beloofd). een wandeling van wel 20km rondom het meer met mooie parkjes waren de beloning.
In de avond moesten wij opzoek naar een nieuw hostel omdat alle bustickets waren uitverkocht richting Kyoto.
We hadden geen internet en de exacte locatie vinden was moeilijk in het donker. Op een gegeven moment kwam een mevrouw aan fietsen en even later besloot ze ons te helpen. Haar man liet ons binnen en samen probeerden we contact te leggen met de eigenaar van het hostel.
Nadat het niet lukte om telefonish contact op te nemen stelde de meneer voor om samen het adres te zoeken en dat lukte! We vonden Rihito, de jongen van het hostel en ook hij werd uitgenodigd in het huis van het aardige stel. We kregen Japanse hapjes en drankjes aangeboden en konden samen lachen, een erg leuke ervaring die je in Nederland niet zo snel zult meemaken!

De dag daarop hadden wij met Coen afgesproken, Dylans vriend.
Hij woont sinds een aantal maanden in Korea en is een paar weken in Japan. Samen zijn wij door echt typish Japanse straatjes gelopen en hebben we zogenoemde Anime shops gezien. Ook zijn wij uit eten geweest. Darifa heeft Pokemon kaarten gekocht. In de avond zouden wij naar een vuurwerkshow gaan maar ik kon nauwelijks rechtop staan met knallende koppijn. We besloten toch richting de show te lopen maar toen het halverwege keihard begon te regenen gingen we schuilen. Een Japanner kwam naar ons toe gelopen en gaf mij opeens een paraplu. Present zei hij! Heel aardige mensen hier!

Dag 5 zijn wij met de nachtbus richting Kyoto gegaan, een 7 uur lange rit waarbij we best goed konden slapen in ligstoelen. Kyoto zou het originele Japan zijn maar dit viel een beetje tegen. We hadden meer tempels verwacht en een intensere Japanse cultuur. Toch voelde het er erg westers met aan elke hoek van de straat een Macdonalts.

Die zelfde avond zijn we naar Osaka Airport gegaan waar we hebben overnacht op een bankje.
Over 5 minuten gaat onze vlucht dus ik raffel dit even af.
Tot snel!!!