Geld op, pinnen lukt niet!? - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Geld op, pinnen lukt niet!? - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Geld op, pinnen lukt niet!?

Door: Jp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

07 Juli 2013 | Thailand, Ao Nang

Goedemorgen!
Het is weer droog vandaag dus het lijkt er op alsof het een leuke/mooie dag word.
Eenmaal vroeg opgestaan blijven we alvast bij de deur wachten tot we op worden gehaald voor onze tour van vandaag.
15min later nog niemand te zien. Gaat de tour nog wel door?
Er word even voor ons gebeld en de "bus" is onderweg.
Hadden ze niet even eerder kunnen zeggen dat ze pas een uur later zouden langs komen :P Dan konden wij nog een uur slapen!!
Maargoed, eenmaal in de "bus" (Eigelijk een omgebouwde truck) is het kort rijden naar de baai. 5 islands tour staat op de planning en na een klein buitje lijkt het vandaag een mooie dag te worden!
Omdat we niet doof thuis willen aankomen zijn we voor in de boot gaan zitten waar het geluid van de boot motor iets zachter klonk.

De eilanden waren super! Mooie witte stranden, doorzichtig zeewater en hoge rotsen! We hebben gesnorkeld tussen duizenden vissen en hebben ze rijst gevoerd. Het leken wel piranha's! Zo fel kwamen ze op het voer af.

Je vraagt je waarschijnlijk af waarvoor de titel: Geld op, pinnen lukt niet?

Kort na de tour kwamen wij er achter dat ons cash geld bijna op was. (Omgerekend hebben wij nu nog E20)
Even pinnen dachten wij... maar na letterlijk 10 pin automaten te zijn afgegaan bedacht ik (Jp) mij dat onze passen nog niet op Wereldpas staan. Zonder mobiel en tan codes kunnen wij hem niet omzetten. Wat nu? Morgen gaan we al naar Kho Phi Phi, een eiland waarbij we waarschijnlijk onbereikbaar zullen zijn en we hebben geen geld om het huidige hotel te betalen!
Stress is het gevolg :P

Toevallig kwam een vriend Jerone online op Facebook. Hij heeft snel Darifa's ouders gebelt en met een kleine moeite was JP's pas (Hopellijk nu) omgezet in Wereld pas.
Zo gaan we weer 5km op de scooter rijden om naar een pinautomaat te gaan. Als dat niet lukt dan zijn we fucked...

To be continued...