trip met Amazon Cares - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu trip met Amazon Cares - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

trip met Amazon Cares

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

11 September 2012 | Peru, Iquitos

Sorry! Dat wij zo lang niks hebben geschreven!

11 augustus vertrokken JP en ik vanuit Lima naar Iquitos.
We wisten nog niet zeker of we vrijwilligers werk konden doen bij Amazone Cares omdat we geen contact meer hadden met Bruno de directeur! Eenmaal aangekomen waren we het papiertje kwijt met het adres.. Er was internet op het vliegveld maar het werkte voor geen meter! Een half uur wachten en je kon de hotmail site zien. Proberen in te loggen en het ging weer op google! Gelukkig hadden we wel zijn telefoonnummer maar hij nam niet op! Na een kwartier belde hij terug maar hij liet hem alleen overgaan... En wij.. wij hadden geen beltegoed meer.. Onze taxichauffeur bood aan om via zijn telefoon te bellen :)

Aangekomen bij Amazon Cares ontmoette wij gestreste Molly.
`Er zijn geen genoeg bedden voor iedereen, jullie staan niet op de lijst, er zijn meer mensen dan verwacht, blablablabla` we zeiden dat we een koppel zijn dus konden we in 1 bed. Alles was opgelost.

Na lang wachten op de andere vrijwilligers konden we met motortaxi naar onze overnachtingsplek.

Het was druk. Alle honden blaften en overal geluid van insecten, apen, ratten en muizen. Gelukkig hadden we stroom!
Een koude douche en kikkers in de wc. Leuk!

Snachts werden we steeds wakker van het geluid om ons heen. Er liepen ratten rond.

We hebben 1 dag bij de Shelter gewerkt, mensen in de omgeving kwamen met hun hond om te laten sterelizeren.
1 dag zijn wij naar een heel arm gebied gegaan waar 100e mensen toekekeken naar de operaties!
2 dagen hebben we ziek in bed gelegen door de bijwerkingen van de malariatabletten. We kozen er voor om er mee te stoppen want er was amper kans op malaria in het gebied waar wij waren.

Nadat we beter zijn geworden begon onze campagne richting Requena.

Meer hierover vervolgt