Dag 20 Laatste dag Salar de uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 20 Laatste dag Salar de uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 20 Laatste dag Salar de uyuni

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

17 Juli 2012 | Bolivia, Uyuni

Na vroeg opgestaan begonnen we met een lekker ontbijtje en chocomelk. Half 8 kwamen we aan bij de vulkaan Geyzers.
Nu was het mijn beurt om me ziek te voelen. De Geyzers gaven een slechte geur af welke me nog misselijker maakte als dat ik al was. Voordat we aankwamen beschuldigden we elkaar van eierpuffen laten maar het bleken de vulkaangassen te zijn. Erg giftig bleken ze te zijn dus we konden beter niet te dicht bij komen! Ook konden de dampen 300C worden met kans op brandwonden. Eerder was dit al een toerist overkomen. Het leek bijna nep, alsof een klein inkatje onder de grond met een super grote rookmachine stond te spuiten en tegelijkertijd een dikke ruft liet. Later reden we richting warmwaterbronnen. Midden op de berg was een klein bronnetje verwarmt door de vulkaan. Iedereen vond het te koud om zijn/haar kleren uit te trekken en vond het niet de moeite waard. Even lekker onze handen erin was al voldoende voor ons! Als het warmer was dan oke maar het was buiten de bron nog steeds dik onder nul..
Verder namen wij rond 10 uur afscheid van de anderen, die gingen naar chillie. Wij moesten nog 7 uur terugreizen naar Uyuni.
De terugreis was eng maar toch weer leuk. De chauffeur nam een andere route met nog slechtere wegen en diepe afgronden. Soms moesten we stijl omhoog of omlaag. gelukkig hadden we een 4x4 auto! Ook lag er soms ijs op de weg en gingen we een beetje driften.

In zuid Amerika lijkt het heel normaal dat een chauffeur altijd midden op de weg blijft rijden, ookal komen er tegenliggers. Af en toe was het krap of we hadden een aanrijding, de chauffeur bleef namelijk gewoon in het midden rijden tijdens een helling waarbij je de weg niet kon zien. Toen we boven aankwamen moest hij snel uitwijken naar rechts. Alles was ofroad dus veel stof! Soms reden er grote trucks langs die veelste hard reden, hierdoor zagen wij voor een paar seconden helemaal niks en moest de chauffeur afremmen.

We zijn heelhuids teruggekomen in Uyuni en waren van plan gelijk door te gaan naar LA paz, de hoofdstad van Bolivia! Helaas waren alle tickets al uitverkocht... Dus we gingen weer naar het kleine mannetje van het hotel en sliepen nog een nacht in de kou.