Dag 6 Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 6 Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 6 Arequipa

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

03 Juli 2012 | Peru, Arequipa

Dag 6 Arequipa
We zijn na een lange nacht toch best goed uitgerust in de bus.
Het was 9 uur rijden maar ik zelf heb 7 hiervan geslapen.
Af en toe werd ik wakker van de harde hobbels en scherpe bochten die de bus maakte door de bergen van peru. Bij elke bocht stond wel een kruisje of kerkje. Deze geven aan waar de doden zijn gevallen. Hoe meer doden, hoe groter het kerkje.
Op sommige plekken is zelfs een hele kerk gebouwd. Waarschijnlijk is hier een bus in het ravijn gereden. Maargoed! wij zijn nog heel en veilig in Arequipa. De ena grootste stad van Peru. Gerustgesteld? Helaas is het ook de grootste stadt waar criminaliteit voorkomt. Hier moeten we dus erg oppassen! In Nasca hebben we voor de dag voor vertrek Michael ontmoet uit Austria (Oostenrijk) Hij is 26 jaar en trekt door peru om uiteindelijk zijn vriendin te ontmoeten in Lima. Samen trekken we af en toe op pad en delen we de kosten van bijvoorbeeld een taxi en in dit geval ons hotel.
We hebben vanuit ons hotel zicht op een van de hoogste vulkanen van Peru. Hier worden regelmatig trekkingen gehouden. Deze gaan we niet doen! het is -20graden tijdens de trekking en voor de gevorderde backpakkers!
Morgen gaan wij zoeken naar een goede organisatie met gids die ons door de colca canyon kan leiden. Hier gaan we als het goed is de grootste roofvogels van de wereld zien!
We houden een 2 daagse trekking waarvan we 1 avond in de bergen door gaan brengen in tenten. Winterkleding ligt al klaar want het gaat vriezen tijdens de nacht! Ook hier kunnen temparaturen van -10/-15 onder nul voorkomen.
Darifa ligt momenteel uit te zieken. Ze heeft misschien iets verkeerds gegeten, ook de hoogte speeld een rol. Misschien een combo van beiden. Het is nu 09:00 en het word sterk afgeraden om tijdens het donker naar buiten te gaan. We gaan maar slapen in de hoop dat Darifa morgen beter is en we meer van Arequipa kunnen gaan zien.

Janpeter