Dag 8 Colca canyon begin van de trekking - Reisverslag uit Chivay, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 8 Colca canyon begin van de trekking - Reisverslag uit Chivay, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 8 Colca canyon begin van de trekking

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

05 Juli 2012 | Peru, Chivay

We werden om 3 uur snachts opgehaald en we hadden al veel honger.
Darifa ad een warmgemaakte empanada en ik had een broodje op.

Al snel begonnen we in het donker de bergen door te reizen en ik vond het maar niks.
Zoveel kruisjes langs de weg en geen verlichting langs de wegen.

Het was ook erg koud! Zo koud dat we dekens nodig hadden voor in de bus.
Ik probeerde in slaap te vallen maar werd steeds wakker van de scherpe bochten die het busje moest maken.
Ik kreeg steeds meer honger en begon inneens te hyperventileren. Helemaal bezweet raakte ik en lijkwit. Shit! de hoogte.. We zaten blijkbaar op 5km boven zeeniveau en ik was vergeten een hoogtepil in de nemen.
Na een slok water en wat zuiker van een appel ging het al wat beter. Ook begonnen we langzamerhand te zakken naar 4200 meter waar we eindelijk gingen ontbijten.

Waarom lopen we in zomerkleding zat ik mijzelf af te vragen? Het was zelfs binnen aan het vriezen, ik had zelfs moeite met mijn broodje smeren, zo koud was het!
Ze zeiden dat het even warm zou zijn als in arequipa! Daar was het Snachts 10 graden, niet 0!

Even wat warme thee en zo veel mogelijk broodjes gegeten.
We gingen verder..

Na ongeveer 5 uur kwamen we aan bij de condors. Hier hebben we foto's gemaakt van de 3 meter grote vogels. We hadden nog 10 min tijd en ik moest nodig naar de wc. We moesten hard doorlopen en het kleine stukje omhoog op de trap werd ons al zwaar. Zo zwaar dat Darifa bijna flauwviel en oorzuizen kreeg. Ze kon niks meer horen zei ze. Nog 2 min dan vertrekt de bus!
Het laatste stukje liepen we rustig naar de bus en we reden weer.
1 uur verder reizend door hobbelige wegen kwamen we aan bij de drop point.
Niemand had zo veel bagage mee als wij dacht ik bij mezelf.
Ik begon de trekking sterk en had geen last van 18kg op mijn rug.
Een uurtje onderweg naar beneden begint mijn rug wel pijn te doen en ik heb erg veel honger. Hadden we maar eten mee genomen dacht ik!
We begonnen achter te raken en Darifa raakte ook vermoeid.
Geef mij maar je tas zei ik en we liepen verder.

Nog 30 minuten naar beneden lopen volgens de gids.

Zo iets zwaars als dit heb ik nog nooit mee gemaakt denk ik bij mezelf en ik probeer mezelf te pushen om door te gaan. Elke spier in mijn lichaam is verzuurt maar mijn buik doet het meest pijn.
Nog 10 min naar beneden.
we zien de brug al waar de rivier onder stroomt!
Ik kan het wel, ik kan het!!! Als een echte Latino!! Komooopppp..
HIIIIIIII!!!
We zijn beneden! Yess!!!! Ik ga uitgepuft zitten en merk al snel hoe erg ik mijn lichaam heb gepushed. Alles word wazig en mijn buikpijn is zo erg dat ik wil overgeven. Het lukt alleen niet omdat er niks in zit! Een appeltje ging er ook niet in. Na 1 hap begon mijn buik zo veel pijn te doen dat ik bijna flauw viel.
Mijn Tshirt was helemaal nat en ik kreeg weer hetzelfde gevoel als de hoogte ziekte. Nog 1 hoogte pil dacht.

De gids gaf me een geur middeltje voor de hoogte. Het hielp enigsinds maar ik had gewoon geen energie meer over. Mijn lichaam zat in hongersnood en we moesten nog 30 minunten omhoog lopen!
Gelukkig waren er 2 fransen die onze bagage wilden dragen en ik kreeg loopstokken van de gids.

45 minuten later kwamen we aan en mensen begonnen te klappen.
Ik was blij dat we er waren maar moest snel iets eten wilde ik niet omvallen. Ik had van de gids opweg naar boven een koekje gekregen die ik met moeite in 10 minuten op at.

Een bord groentesoep werd voor me neus gezet en ik kon geen hap nemen ondanks dat ik het zo graag wilde. Dan maar even slapen! 1 uur later werd ik wakker met de grootste honger die ik ooit heb gevoeld. Ik vroeg of mijn soep warmgemaakt kon worden. Zo snel als ik kon slurpte ik het naar binnen en ik begon weer kleur te krijgen. Na een tweede kom soep had ik genoeg energie om verder te gaan naar de slaapplek waar we in eerste instantie zouden logeren.
Nog een uur later komen we aan in het eerste dorpje en overnachten we tussen krijsende hanen, kalkoenen, kippen en blaffende honden.

Ondanks alles was het erg mooi en gezellig. We hebben nog nooit zo veel sterren gezien!

  • 22 Augustus 2012 - 15:55

    Sarah:

    Wat een ongelofelijk spannend verhaal! Wat een barre tocht is dat geweest, heel goed geschreven. En het mooie vind ik dat je na deze onmenselijke omstandigheden, met deze zin eindigd; "Ondanks alles was het erg mooi en gezellig. We hebben nog nooit zo veel sterren gezien!"

    Groetjes van Sarah uit Amsterdam



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Chivay

Darifa & JP

Thailand Elefand foundation 2013

Actief sinds 21 Mei 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 26326

Voorgaande reizen:

25 Juni 2015 - 11 Augustus 2015

Peruuuuu 2015

03 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Zuid korea, Japan, China!

28 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Marokko 2014

06 Augustus 2013 - 28 Augustus 2013

Turkije!

28 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Thailand & Malysia!!

03 Mei 2013 - 13 Mei 2013

Marokko!!

28 Juni 2012 - 10 September 2012

Peru, Chilli & Bolivia 2012

Landen bezocht: