Colca canyon eind en terugreis Arequipa - Reisverslag uit Chivay, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Colca canyon eind en terugreis Arequipa - Reisverslag uit Chivay, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Colca canyon eind en terugreis Arequipa

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

07 Juli 2012 | Peru, Chivay

Na heel vroeg opgestaan en een sinasappeltje als ontbijt was de groep klaar om te vertrekken. Iedereen had een hoofdlampje, deze lichtjes door de bergen zagen er heel mooi uit. Het waren net lantaarntjes uit een sprookje. Onderweg aten we steeds zuiker om energie te houden. We liepen gelukkig niet meer achteraan. Het was zwaar... Maar niet zo zwaar als de eerste dag! Darifa had helemaal geen zin in deze dag want ze dacht dat het zwaarder zou zijn. Het viel gelukkig best mee, pas na 2 uur lopen begonnen we moe te raken en hielden we af en toe pauze. Op een gegeven moment werd het echt zwaar en raakten we achter. Ik probeerde de last te delen door 2 tassen te tillen maar de ordip haalde ons alsnog in. We waren gelukkig niet de allerlaatste en hadden de laatste trekking omhoog in 3 uur en 20 minuten gelopen. Eenmaal boven aangekomen moesten we nog 30 minuten door het platteland lopen naar het dorpje. Hier ontmoeten we 2 Engelse toeristen die erg aardig waren. Eenmaal boven aangekomen kwamen zij erachter dat hun waardevolle spullen nog beneden lagen inclusief paspoorten. Een supersnelle gids rende in 1 uur 45 naar beneden en weer naar boven. Een record had hij gezet!

Op de terugweg naar Arequipa reden we nog langs 7 vulcanen. Deze konden we zien vanaf 5000 meter hoogte! We bleven niet al te lang buiten staan want het was koud en de hoogte werd ons te veel..

Rond 17:30 kwamen we aan bij arequipa en namen we afscheid van iedereen.
We ontmoetten Dora en mijn nicht in het rijkere gedeelte van Arequipa en logeren een nacht in een duur hotel. Eindelijk een warme douche denken we!