Dag 12 Grens overgang! - Reisverslag uit Iquique, Chili van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 12 Grens overgang! - Reisverslag uit Iquique, Chili van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 12 Grens overgang!

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

09 Juli 2012 | Chili, Iquique

Vroeg opgestaan namen we een collective taxi naar Arica.
We kwamen er achter dat we onze papiertjes van Peru niet bij ons hadden. De taxichauffeur zei dat het ons een boete zou kosten van 8 soles per persoon. Het viel dus best mee.
Eenmaal bij de grens aangekomen moesten een half uur wachten totdat wij aan de beurt waren bij de douane controlle. Stempeltje in het passpoort en hoepa naar Arica!
Arica was saai dus besloten we de bus te nemen naar Iquique. 5 uur later kwamen we aan.
3 uur gelopen met onze backpack vonden we eindenlijk een hostel die een normale prijs had en goede verzorging. Voor 19000 pesos per nacht kunnen we hier gezamelijk logeren in een erg mooi uitzient hotel! Ongeveer E31. Chillie is een stuk duurder als Peru maar het is ook een stuk beter. We hebben uitzicht op de zee, warm water en wifi!

In Chillie zijn veel mensen een stuk rijker maar we hebben ook al een heleboel mensen onder een container zien slapen...

• 10 Juli 2012 - 17:28

Marloes:

Leuk om jullie verhalen te lezen, klinkt als een heel avontuur! :) hebben jullie ook foto's van de Colca Canyon? Veel plezier in Chili! xx

• 10 Juli 2012 - 21:55

Irma:

Irma vind dit ook leuk

• 11 Juli 2012 - 08:59

Rudy:

Hallo JP en Darifa,

Mooi om op grote afstand te volgen wat jullie zoal meemaken.
    Een hele ervaring voor jullie als ik het allemaal lees.

Veel plezier en pas goed op jezelf.

Rudy.

• 21 Juli 2012 - 00:29

Darifa & JP Bergen:

@ Marloes Er staan nu een paar foto's van Colca canyon op :)
    We hebben meer foto's op fb!