Dag 19 Salar de Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 19 Salar de Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 19 Salar de Uyuni

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

16 Juli 2012 | Bolivia, Uyuni

Wat een koude nacht, we vroegen hoe koud het was en het bleek -20 te zijn. Geen verwarming, niks.
JP sliep met een dun dekentje omdat ik het had afgepakt :P Met pijn in zijn nek werd JP chaggerijnig wakker om 4 uur. Ook was ik later de ochtend ziek geworden van de hoogte waardoor ik niks meer naar binnen kon krijgen, so geen ontbijt voor Darifa. Ik nam ons laatste overgebleven paracetemol omdat ik gister zo nodig alles weg moest geven, had ik dit maar niet gedaan bleek later.

We reden in het begin over stukken bevoren riviertjes en kwamen alpacas tegen.
Later reden we langs een actieve vulkaan waar we fotos met zijn allen namen.
Toen reden we langs het mooiste meer wat we ooit hadden gezien. Er waren honderden flamingos en het water weerspiegelde tegenover de berg. Daarna reden we door naar een rood meer, ze zeggen dat door de rode alg de flamingos roze worden. Onze laatste stop van vandaag was langs speciaal gevormde rotsen. De rotsen leken op bomen! Ze zeggen dat deze zijn gevormt door Lava. Kort hierna kwamen we aan bij ons tweede hotel. Deze was lang niet zo fijn als de vorige. Veel kouder en weer geen verwarming. Het was in onze kamer zeker -5 tot -10 en buiten nog veel kouder! JP kreeg door de kou erg veel last van zijn nek maar de paracetamol was op! Onze vrienden vertelden dat zij met een trein zijn gekomen vanaf oruro naar uyuni. Hadden we dit maar ook gedaan achteraf. Er bleek een ernstig ongeluk te zijn geweest in de nacht dat wij ook de bus hadden gepakt. 4 Vrienden van hun waren ernstig gewont geraakt. We weten niet hoe het achteraf is gelopen, gelukkig gaat het met ons nog goed af ondanks de kou en rot pijntjes. Morgen weer een dag!