Dag 1 Peru Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 1 Peru Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 1 Peru Lima

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

28 Juni 2012 | Peru, Lima

Dag 1.
De koffers gepakt na een stressende avond van geschreeuw en afweging tussen wat wel en niet mee kan.
Eenmaal op schiphol aangekomen komt pas de echte stress.
Nog een uur voordat het vliegtuig vertrekt en geen beweging in de incheck rij.

Een mevrouw waarvan wij dachten dat ze bij KLM werkte liett allerlij mensen voor ons en er ontstond onenigheid. Mensen voor ons moesten 12:00 het vliegtuig nemen en het was al 11:50! Na een en ander uitgelegt te hebben bij KLM besloten ze een extra balie te openen maar dit dus pas na anderhalf uur.

Eenmaal ingecheckt bleek 1 van ons geen stoelnummer te hebben en zaten we niet naast elkaar.

Ook in het vliegtuig zelf ging het fout. We vroegen iemand te ruilen van stoel maar bleek dat het stoelnummer van Darifa dubbel was ingecheckt en dit was bij meerdere mensen zo.

Uiteindelijk konden we met iemand ruilen, die kon bij de nooduitgang zitten. Diegene die dubbel bij de nooduitgang ingecheckt stond kon naar de eerste klas. Hoef je me niet nog een keer te vragen antwoorde hij blij.
Na 12 lange uren vliegen kwamen wij aan op Lima Airport.

Onze koffers gepakt, stempel in het paspoort gekregen, alles leek weer goed te gaan.
Ook langs de douane ging makkelijk, geen probleem.
Wow! was wat ik dacht, zo veel Peruanan!! Waar en hoe gaan we Dora vinden tussen honderden kleine peruaantjes?
Ik kon mij vaag herrineren dat we bij een telefooncel moesten staan.
We vonden haar niet... Iedereen stond al te dringen, Taxi, taxi? Taxi hotel?
Ik begon mij steeds meer te ergeren en voor ons gevoel was het al 3 uur snachts in Nederlandse tijd.
Ik herrinerde mij iets! We hebben nog een telefoonnummer gekregen van Dora in geval van nood. Dus we begonnen te bellen... Geen idee antwoorde me Neef. Ik heb het nummer van Dora niet. Shit.. nog niks opgeschoten.

Dan maar zelf met de taxi opweg! of nee, toch nog even naar een andere telefooncel zoeken.
Tussen alle drukte liepen wij te zoeken naar een telefooncel buiten en daar stond die smurf!
Ze was te laat omdat het zo druk was op de weg en dat geloofden wij wel!

Een taxi reed langs en me ma riep Oye! Taxi!
Hoeveel kost het!? 50 soles antwoorde de man. Nee te veel doei! Oke oke kom kom 40 soles.

We stonden de boel op te houden en allemaal taxis achter ons begonnen te toeteren. Snel snel inladen zei de man! ik gooide de koffers opgestapeld in de achterbak en t ging nog maar net goed want de politie kwam al aan! We reden snel weg en de taxichauffeur reed op een haar na een jongen aan!
Nu weten we waarom we hier niet kunnen fietsen of een auto kunnen huren. Het stond helemaal vast! overal getoeter en gewurm van auto's. Bussen die voor je schoten, mensen die proberen te verkopen aan straat. Cker 10 keer ging het bijna fout.
Het is een wonder dat we geen aanrijding hebben gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Darifa & JP

Thailand Elefand foundation 2013

Actief sinds 21 Mei 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 26430

Voorgaande reizen:

25 Juni 2015 - 11 Augustus 2015

Peruuuuu 2015

03 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Zuid korea, Japan, China!

28 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Marokko 2014

06 Augustus 2013 - 28 Augustus 2013

Turkije!

28 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Thailand & Malysia!!

03 Mei 2013 - 13 Mei 2013

Marokko!!

28 Juni 2012 - 10 September 2012

Peru, Chilli & Bolivia 2012

Landen bezocht: