Dag 15 Grens overgang Bolivia - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 15 Grens overgang Bolivia - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 15 Grens overgang Bolivia

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

12 Juli 2012 | Bolivia, Oruro

Vandaag nemen we alweer afscheid van Tamara die we gisteren hadden ontmoed. We waren eerst vanplan om de bus van 9 uur in de avond te nemen maar kregen toen te horen dat we 8 uur lang stil zouden staan bij de grens. Het was al half 1, we waren een half uur lopend van ons hostel vandaan en de bus zou al om 1 uur vertrekken! snel jella jella een taxi genomen onze spullen gepakt en een taxi gepakt naar de terminal. We waren 5 minuten te laat... Maar de bus was gelukkig nog niet aangekomen! De bus kwam binnen en we dachten nee, he.. 1 wiel was krom.. Eenmaal in de bus ging het hoebel hoebel hoebel.. en dat 8 uur lang dachten wij.. Achteraf viel dit reuze mee want de wegen in Boliviaa.... Wauw dat is zo erg, leek net of de bus uit elkaar zou vallen, nu begrijpen we ook waarom het wiel krom was.. We hadden 1,5 uur bij de grens moeten wachten en zagen hoe de zon onderging.. Helaas voor ons het was donker in Bolivia want de wegen waren zo eng, we knepen soms keihard in elkaars hand, hopende dat de bus niet de afgrond in zou rijden.

Eenmaal in Oruro wilde we zo snel mogelijk ergens binnen zijn, we hadden namelijk zomerkleding aan, korte broek - t-shirt, het was zeker -4C. We kozen voor een 2 sterren hotel die ons E15 kostte. s 'avonds werden we ziek. Ook hadden we niet lekker geslapen, mensen op straat waren de hele tijd aan het schreeuwen wat overdag ook doorging. Ook zitten we aan de drukste straat van Oruro. We waren ziek omdat we op 3800m hoogte zaten, Iquigue ligt op zeeniveau dus erg veel verschil.