Dag 16 Oruro - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 16 Oruro - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 16 Oruro

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

13 Juli 2012 | Bolivia, Oruro

Vandaag verkennen we oruro.
Mensen op straat spreken je overal aan en er word op Darifa geloerd alsof ze een prooi is.
Er zijn amper toeristen, een mooi blond meisje valt dan snel op!
Lopen leek net een marathon maar na een half uurtje kwamen we aan bij een markt.
Het is inmiddels middag en we hebben niet eens ontbeten. Ja een handje vol chips...
Uitgehongerd lopen we langs de markt in de hoop een grote supermarkt te vinden.
Toen we er waren bleek het geen supermarkt te zijn, eerder een dure avondwinkel.
Voor 7 bolivianos kochten we een colaatje. Belachelijk duur! 1 Minuut later komen we buiten een kraampje tegen waar een grotere cola 5 bolivianos was. Verdomme! Nog steeds niks gegeten en we zwerven rond. We stappen in een klein restaurant/cafetje en de schattigste opa ooit spreekt ons aan. Gaatu zitten zei die. We aten de lekkerste empanadas ooit. We wilden nog een empanada en vroegen het opaatje om nog 1 aub. een half uur later komen we erachter dat hij eerder had gezegt dat de empanadas op waren. Wij de hele tijd voor niks gewacht.. Verdomme!
We hebben een beetje het stadje verkend en gingen lekker uit eten bij een kippen restaurant. Een soort KFC. De vetjes konden we wel gebruiken in de kou!