Dag 2-3 Seoul (Rare Koreaanse gewoontes) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 2-3 Seoul (Rare Koreaanse gewoontes) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 2-3 Seoul (Rare Koreaanse gewoontes)

Door: Jan-Peter

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

07 Juli 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Vandaag zijn we geland om 10:00 in Incheon. (03:00 Snachts NL tijd)
Met ons laatste beetje energie vertrokken we richting Seoul en ons Hostel. 2 uur later met het Koraanse openbaar vervoer kwamen wij aan. Eenmaal bij de receptie werd ons verteld dat de naam Darifa Bergen geen reservering had gemaakt, dit terwijl wij wel online hadden betaald.
Na een korte discussie met voornamelijk gebarentaal (Koreaan kon geen engels) liet ik een sms zien van onze reservering bevestiging. Hij vond het oke en gaf ons een tweepersoons slaapkamer met bedden.

Rare gewoontes hebben ze hier!
Wij kregen een kluisje en moesten gescheiden naar boven lopen. Door de matige uitleg snapte ik niet wat de bedoeling was en ik was even bang dat we apart moesten slapen. Onze schoenen moesten blijkbaar in het kluisje en even later liepen we dus gescheiden naar boven waar ik bij een soort cantine de sleutel van de kamer kreeg. Onze kamer is klein en heet maar ik ben blij dat ik niet als 95% van alle andere Koreanen op de grond moet slapen. Nog zo een rare gewoonte, op de grond slapen. Het lijkt hier wel een opvang centra voor daklozen. Met ze allen slapen ze in een zaal. Als dit nog niet raar genoeg klinkt, na een paar uur slapen gingen wij naar beneden en zag ik allemaal blote mannen op de tweede verdieping. Daarom dus gescheiden naar boven! De ene blote Koreaan zat TV te kijken, de ander zat te slapen op de grond en de ander stond onder de gezamelijke douche..
Erg raar!! Hoe kunnen we nou genieten van een douche/zwembad/bubbelbad als we tussen blote mensen moeten zitten? Ook nog eens uit elkaar dus even gezamelijk baandjes zwemmen zit er niet in.
Dan over de sauna. Alsof onze kamer nog niet heet genoeg is (35C+) Er zijn nog 2 Sauna's op de derde verdieping (Geen blote mannen) waar zowel mannen als vrouwen in hun kleding (Heel raar) in een kamer van 60C+ gaan koken. Meestal ben je juist naakt in een Sauna maar hier denken ze blijkbaar andersom? Agoed, dat is ook een reden waarom onze kamer zo heet is. De warmte wordt slecht afgevoerd en het enige wat wij hebben is een miezerig ventilatortje. Klinkt alsof we het niet leuk hebben? Dat dan weer wel :) We hebben blijkbaar betaald voor een slaapmatje op de grond maar door het misverstand aan de receptie heeft de medewerker een veel duurdere slaapkamer geboekt zonder extra kosten. Vertellen wij natuurlijk niet!

De volgende dag zijn we met de metro richting Seoul centrum gegaan.
Hier zijn we er achter gekomen dat het helemaal niet zo goedkoop is als dat we dachten.
Een pak melk kost al gauw omgerekend E2 en een simpel stokbrood E1,80. Al het andere is ook duur, zelfs Koreaanse pot.
Hopelijk zal het straks in zuider Korea iets goedkoper zijn anders komen wij misschien niet uit tot aan het einde van de reis :(
Dat word dus op zijn hollands besparen! Ontbijten met een tros bananen en een calorierijke wafel, middageten met een gedeelde wrap en avondeten met een warme maaltijd uit de supermarkt.
Ik mis de prijzen van thailand!

Morgen gaan wij naar het hoogste gebouw van Seoul. Even een paar mooie shots maken voordat wij vertrekken richting mawong-don en Lici weer zien!

Oja, nog een aantal grappige dingetjes:
Een zeer luidruchtige scooter kwam over het voetpad gescheurd en liet een enorme rookwolk achter!
We hebben onder City center gestaan. Een gebouw in de vorm van een tsunami
Er is veel Turks eten.
Ons hotel zit aan de Koreaanse red light district en de hoeren/mannen staan al vroeg in de middag achter de ramen.
Er is niet alleen een Sauna in ons hotel maar ook een ICE room om even flink af te kunnen koelen.
Darifa at een ijsje van wel 32cm hoog!