Dag 6-12 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 6-12 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 6-12

Door: Jan-Peter

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

15 Juli 2014 | Japan, Tokio

Hallo,

Het is al weer een tijdje sinds ik het reisblog bij hou en als je ons volgt op Darifa's facebook dan heb je waarschijnlijk al gezien wat wij zo ongeveer hebben bekeken/gedaan.
Voor diegene die dat niet hebben gedaan, hierbij een update van onze reis door zuid Korea!

De dagen 6 t/m 10 zijn wij met Lici op stap geweest.
Eerst hebben wij afgesproken op Sokcho station waar wij elkaar in eerste instantie mis liepen vanwege een verkeerd bus station. Daarna hebben wij aan het strand een appartement gehuurd voor 1 dag. Heerlijk geslapen vergeleken de Sauna in Seoul en zijn wij vroeg opgestaan om met de bus richting Seoraksan National park te gaan. Nu vraag ik mij af of ik dit niet al eerder heb geschreven... (Even spieken), ja dus. Ik eindigde bij het gesnurk van de gekke Koreanen.

Oke, even overnieuw!
De volgende dag liepen wij de berg af en maakten nog een paar mooie foto's van het natuurgebied. Hierna zijn wij via Phonang naar de tempel gegaan waar Lici woont. Een rustig en vrij moderne tempel en heel anders als ik mij had voorgesteld. Het was een soort tourist attractie waar mensen konden kijken. Lokale Koreanen konden ook bidden. Lici gaf ons een rondleiding en liet ons zien wat zij dagelijks moest doen. Ook mochten wij meekijken naar een hele coole taekwando show waarbij Lici en de Koreanen allemaal onmenselijke bewegingen maakten. Hierna mochten wij mee lunchen. Eindelijk groente!
Ik at zo veel groente als dat ik op kon en nam Koreaanse (Koude) groentensoep die maar weinig toeristen namen vanwege de bittere smaak.
Als het maar gezond is toch!

Later in de middag namen wij alweer afscheid van Lici en gingen Darifa en ik op pad richting Busan.
Busan is de tweede stadt van Zuid korea en dat was zeker te merken!
Overal grote winkelcentra en eindeloze shopping gebieden.
We hebben hier verschillende locaties bezocht en goed geslapen in een klein maar fijn hotel.
De ochtend hierop zijn wij vroeg opgestaan en hebben wij de stoptrein gepakt richting Seoul. 6 uur later kwamen wij aan en moesten we Wifi zoeken om ons hotel te vinden. 1 uur gelopen met onze back packs en we hadden het gevonden! Eenmaal aangekomen bleek er niemand te zijn. Een briefje was op de deur achter gelaten waarop stond dat de eigenaar aan het lunchen was en rond 4 uur terug zou zijn. rond 5 uur kwam hij binnen en we kregen een super snelle uitleg en rondleiding door het hotel. Erg vriendelijke man maar wel jammer dat wij moesten wachten!

Vandaag de dag:
We stonden vroeg op (6 uur) en pakten snel onze tassen in om naar beneden te gaan voor het ontbijt.
We zagen via het raam dat het ontbijt was klaargezet voor ons maar 1 probleem, de deur was op slot en de eigenaar deed niet open! Helaas dus geen ontbijtje. Even snel langs de 7-Eleven en met ons laatste Koreaanse geld kopen we een sandwich. We liepen dit keer in een half uurtje naar het station en namen de trein richting Incheon.
Anderhalf uur later begin ik mij zorgen te maken.. De heenreis duurde toch niet zo lang? Darifa, weet je zeker dat we met trein 1 moesten gaan? Ja, zo gingen we ook op de heenreis vanaf Incheon Airport. Ik even kijken op de map en ja hoor, we gingen richting Incheon... Alleen zonder 'airport'! Bleek het een ander merk trein te zijn die ook Railway 1 heette maar met XTX er voor! (Wisten wij veel!)
Over een uur zou de incheck balie sluiten en we zaten in de verkeerde trein! Snel de volgende halte uitgestapt en weer terug om over te stappen. Via een andere trein konden wij weer op het juiste spoor komen alleen het zou erg krap worden!

40 minuten voordat de balie sluit: We vroegen een mevrouw hoe lang het zou duren richting Incheon Airport. 45-50 minuten.. 1 halte voor aankomst is de incheck deadline bereikt en het zweet stond letterlijk op mijn voorhoofd. We stonden alvast bij de deur om als eerste uit te kunnen stappen (Trein station is druk) en renden zo snel als we konden met onze backpack naar de incheck balie.

15 minuten te laat: De incheck balie was gesloten! Een mevrouw van het vliegmaatschappij wees ons een mogelijke optie en we konden gelukkig nog inchecken met 1 voorwaarde, het vliegtuig halen!

20 minuten voordat de gate sluit: We zijn ingecheckt en rennen naar de douane. Alles moet uit de tas, laptop, camera, mobiel, laders etc en het kost veel tijd om alles weer in de tas te proppen. We rennen met spullen in de hand door naar de gate en zijn gelukkig net op tijd!

Geland in Japan!
We zijn geland en ontzettend blij.
Treintickets gekocht richting Tokyo en door de massa mensen hebben wij een uur gezocht naar Wifi om ons hotel te kunnen vinden.

Het probleem met het hotel:
Darifa had 3 maanden geleden via Airbnb een reservering gedaan en betaald met creditcard. Er is meerdere keren contact geprobeerd te nemen met de eigenaar maar nooit was er gereageerd.

2 uur later:
We hebben via via het adres gevonden (was niet gegeven) en zijn aangekomen. De eigenaar was er niet en niemand reageerde op de mails.
Klantenservice van Rbnb niet en de eigenaar ook niet! We hebben 3 uur gewacht op antwoord en hebben meerdere keren geprobeerd te bellen.
Ook hadden wij een klacht ingediend via Rbnb dat wij zijn buitengesloten.

Optie 2, Nieuw hotel boeken:
We hebben geen keus en willen een ander hotel boeken.
Het goedkoopste hotel is alleen E100 voor 2 nachten. We zouden hiervoor weer een uur met de metro moeten reizen. Weer een uur met die zware back packs door de hitte. Geen zin in!
Ik kijk nog een laatste keer of er gereageerd is en ja hoor! De eigenaar antwoord uiteindelijk met het adres, inloggegevens en wachtwoord voor het hotel.

We zitten nu in het hotel en hebben een knus kamertje met tv, airco en mini koelkast. Tijd voor avond eten en lekker rusten!

We hebben geen wereldstekker meegenomen voor onze apparatuur dus om foto's te blijven maken en informatie te blijven verzamelen moeten wij op zoek naar zo een adapter. Morgen weer op stap door Tokyo. Dit keer kunnen wij genieten in plaats van zweten!