Dag 3-5 Laatste dag Seoul, Sokcho en National park - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 3-5 Laatste dag Seoul, Sokcho en National park - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 3-5 Laatste dag Seoul, Sokcho en National park

Door: Jan-Peter

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

10 Juli 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Het is dag 3 van onze reis en we zijn vandaag van plan om het zuiden van Seoul te gaan verkennen.
We merken dat hoe verder we van het Centrum afdwalen, hoe armer de wijken worden. Het voordeel is wel dat producten iets goedkoper zijn.
We besluiten om een paar bananen, een groot stokbrood en een reep chocola te kopen en lopen verder naar beneden.
Een half uurtje lopen en we komen aan bij de grote Han river. Deze rivier loopt door Seoul heen en is maarliefst 800meter breed. We lunchen hier met ons broodje banaan/chocoreep en zien opeens een opa aan het fitnessen. In Korea heb je van die apparaten buiten staan waarop iedereen kan fitnessen. We gingen hier natuurlijk ook even op! De brug die over de rivier heen gaat is 40meter hoog en bevat 2 verdiepingen.
Blijkbaar wilde Darifa hier ook graag heen omdat elke avond om 20:00 een water show wordt gegeven op de brug.

In het zuiden van Seoul kwamen wij de Expres bus terminal tegen waarmee we eventueel bussen buiten Seoul konden pakken.
Na een skypegesprek met Lici (Vriendin van Darifa) hebben we besloten om samen naar Sokchu te reizen om op pad te gaan in de bergen van zuid Korea.

Dag 4 hebben wij de bus genomen van 09:00 en 3 uur later zitten we in Sokcho op Lici te wachten.
Zij komt rond 16:30 aan. In de tussentijd zijn we aan het strand gaan liggen en hebben we genoten van het lekkere weer.
Eenmaal bij de bus terminal vinden we Lici nergens en op facebook liet ze ons weten dat ze ook op zoek was naar ons.
Lopen we elkaar steeds mis dachten we..? Nee, er is blijkbaar nog een bus terminal. De international bus terminal. Wij zaten bij de Expres bus terminal!
Na 7 maanden tijd ziet Lici er heel anders uit. Kort haar, sterker in haar vel en helemaal in to Korea. We besluiten om samen avond te eten en blijven overnachten in Sokcho.

De volgende ochtend staan wij vroeg op en nemen de bus richting Seoraksan.
Na een korte regenbui klaart het gelukkig op en na een paar foto's van mega buda trekken we de bergen in. De eerste 3,5km was het vrijwel plat en gematigd de berg opwaarts. Na de eerste checkpoint begonnen we echt met klimmen. Wij moesten even pauze nemen en Lici kon even haar dutje doen op een grote rots midden in de rivier. Eenmaal uitgerust zetten we weer vaart en het wandelpad is intussen veranderd in rotsen, bruggetjes en 50 meter hoog en stijle trappen. Na 4 uur door de bergen beginnen we steeds langzamer te lopen. Darifa ziet het helemaal niet meer zitten maar toch trekken we naar de tweede shelter om te overnachten. Tijdens zonsondergang op een top van een berg maken we hele mooie foto's en doet Lici haar buda zegjes.

Zo blij als dat we waren de shelter gevonden te hebben, zo snel de pret omsloeg toen een handje vol Koreanen begon met keihard te snurken!
Lici kon er gelukkig doorheen slapen maar wij dus niet. We sliepen op een harde houten vloer en hadden enkel een deken en zelfgemaakte kussens.
Darifa sliep op haar tas en ik sliep op een stapel oude was. Niet zo fijn geslapen dus!