Dag 9 Colca canyon vervolg - Reisverslag uit Chivay, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu Dag 9 Colca canyon vervolg - Reisverslag uit Chivay, Peru van Darifa & JP - WaarBenJij.nu

Dag 9 Colca canyon vervolg

Door: darifajp

Blijf op de hoogte en volg Darifa & JP

06 Juli 2012 | Peru, Chivay

Dag 9 Colca canyon vervolg.

De tweede dag lopend door de canyon zou makkelijk worden en dat was het ook!
De gids stopte iedere 10 minuten om over cactussen, planten, kruiden en omgeving te praten. Hij vertelde dat in elk gebied mensen een ander hoofdvorm hebben om hun cultuur te uiten. De Babys werden bijvoorbeeld met doeken erg strak om het hoofd gewikkeld. Zo vormden ze de dunne hoofden. De brede hoofden werden gevormt met planken boven en onder het hoofd gewikkeld. De kinderen moesten zo tot 4 jaar altijd rondlopen.

Na 2,5 uur rustig wandelen en erg mooie foto's gemaakt te hebben kwamen we aan bij ons paradijsje onder in de canyon. Er was een warm zwembad en een gezellige sfeer.
Helaas voor Darifa aten we de avond soep en pasta. Ik gaf Darifa wat extra soep want de volgende dag zou het zwaarst worden! Helemaal terug naar boven lopen. Ik was niet van plan om flauw te gaan vallen en at mijn bord samen met die van Darifa helemaal op. We kochten Snacks en water voor een belachelijk hoge prijs van 10 Soles. en 14 Soles voor wat koekjes. (Ongeveer 8 euro samen) In Peru is 1 Sol evenveel waard als bij ons 1 Euro dus we kochten in feite koekjes en een fles water voor E24. De avond was donker en de sterren waren nog mooier dan de dag ervoor. Er was geen electriciteit dus we moesten onze zaklamp gebruiken.
Morgen vanaf 5 uur S ochtends richting de top! Zonder ontbijt, die krijgen we pas boven.

• 14 Juli 2012 - 16:43

Marcel:

Dat zal wel zwaar op de maag hebben gelegen: je hele bord opgegeten!